Services – Apotheek Smilde – Smilde

Apotheek Smilde

Apotheek Smilde

Sluiskampen 37 9422 AP Smilde Tel:0592-414045 Fax:0592-414070

Wat vindt u op onze website?

Voor Corona beleid apotheek Smilde, klik hier!

Lees over onze openingstijden en hoe en waar u ons kunt bereiken. Wilt u informatie over ons dienstrooster of onze receptenservice, u vindt het actuele antwoord op onze website. Bent u nog niet uitgelezen over gezondheid dan verwijzen onze links u door naar andere interessante websites.U kunt met al uw vragen natuurlijk óók terecht bij onze vestiging aan de: De Sluiskampen 37.

Voor het inzien van uw gegevens kunt u kijken op MijnGezondheid.net.

Apothekers: 

Dhr. B.P. Swets

 

BIG-nummer:

19060074817

 

Services

U kunt bij ons voor een breed scala aan services terecht. Op de welkomstpagina vindt u onze adresgegevens.

Wilt u meer weten over ons en onze specialisaties neem gerust contact met ons op!

Informatie over de dienstverlening van de apotheek

Op deze pagina vindt u informatie over het zorgaanbod van onze apotheek, met de nadruk op de online zorg.

Medicatieveiligheid

De apotheker draagt zorg voor veilig geneesmiddelgebruik. Om ons werk goed te kunnen doen hebben wij verschillende gegevens nodig. Niet alleen persoonlijke gegevens (bijvoorbeeld geboortedatum en geslacht), maar ook gegevens over medicijnen die u gebruikt en gegevens over uw eventuele ziektebeelden. Dit voorkomt dat er fouten worden gemaakt, bijvoorbeeld bepaalde bijwerkingen of medicijnen die niet tegelijkertijd kunnen worden gebruikt.

Identiteit patiënten

Wij behandelen alleen zorgvragen van patiënten van wie de identiteit voldoende betrouwbaar kan worden vastgesteld. Het is anders voor ons niet mogelijk om de medicatieveiligheid te garanderen. We hebben minimaal de volledige naam en geboortedatum nodig en zonodig het adres. Deze gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld en alleen gebruikt binnen de apotheek. Met deze gegevens kan uw medicatiedossier gevonden worden.

Medicatiedossier

In het medicatiedossier zijn gegevens opgenomen over de patiënt, zoals de naam, adres, geslacht, eventueel bezorgadres. Daarnaast is het actuele en historische gebruik van medicijnen opgenomen en overgevoeligheden voor bepaalde medicijnen. Ook zijn eventuele ziektebeelden opgenomen in het medicatiedossier. Met al deze gegevens kunnen wij uw medicatieveiligheid bewaken.

Verstrekken medicatiegegevens

De apotheek is verplicht om medicatiegegevens uit uw medicatiedossier te verstrekken aan de patiënt. Als u wilt dat deze gegevens aan u of andere zorgverleners verstrekt worden, dan kunt u contact opnemen met de apotheek. De verstrekking van gegevens vindt plaats met inachtneming van de privacywetgeving. De medicatiegegevens kunnen alleen aan andere zorgverleners verstrekt worden met uw instemming.

Opvragen aanvullende gegevens door de apotheek

Als er gegronde redenen zijn (bijvoorbeeld ontbrekende medicatiegegevens) zal de apotheek de ontbrekende gegevens opvragen bij u en andere zorgverleners om uw medicatieveiligheid te waarborgen.

Verantwoordelijkheid patiënt

De patiënt blijft verantwoordelijk voor het aanleveren van (wijzigingen in) persoonlijke gegevens, over het geneesmiddelgebruik en over eventuele ziektebeelden. Als deze gegevens niet correct of onvolledig zijn, dan kan de apotheek haar taak in het kader van medicatieveiligheid niet goed uitvoeren. Geef wijzigingen in uw situatie, dan ook zo snel mogelijk door aan de apotheek.

Zorgvragen

Onze apotheek vindt het belangrijk dat de patiënt goed begeleid wordt. Met vragen kunt u op verschillende manieren bij ons terecht: telefonisch, per e-mail en persoonlijk contact in de apotheek.
Voor achtergrondinformatie over bijvoorbeeld medicijnen, de bijwerkingen, aandoeningen kunt u ook terecht op onze website. In onze apotheek is ook een aparte spreekkamer ingericht voor het bespreken van langere vragen, een uitgebreid medicijnconsult of delicate kwesties.

Beantwoording van electronische vragen:

Via deze website en via de e-mail kunnen ook vragen gesteld worden. De apotheker zal bij onduidelijkheden contact opnemen met de patiënt. Vragen die via de e-mail of website binnenkomen, worden binnen een redelijke termijn behandeld. Mocht u geen antwoord hebben gekregen, neem dan contact met ons op. Er kan iets misgegaan zijn in de verbinding.

Medicijnconsult

Voor een persoonlijk medicijnconsult bent u welkom in onze apotheek. Wij hebben hiervoor een aparte spreekkamer om uw privacy volledig te kunnen garanderen. U kunt hiervoor een afspraak maken met uw apotheek.

Inloopspreekuur

Iedere maandag van 10-11 uur is er in apotheek Smilde de mogelijkheid om gebruik te maken van het gratis inloopspreekuur bij uw apotheker. Hier kunt u vrijblijvend terecht voor vragen en advies.

Informatiedagen en -avonden 2015:

Dinsdag 7 april 2015: Informatieavond: “Wondzorg”

Woensdag 18 november 2015: Diabetes testdag: nadere informatie volgt nog

Recepten

Geldig recept

Dit is een recept uitgeschreven en ondertekend door een arts of een herhalingsrecept verstrekt door een apotheek. Het (herhaal)recept mag niet ouder zijn dan 1 jaar. Bij vragen over een recept nemen wij contact op met de voorschrijvend arts.

Aanleveren recept

Geneesmiddelen die alleen verkrijgbaar zijn op recept, worden verstrekt nadat het recept bij de apotheek is binnengekomen (van u of uw arts). Na ontvangst en controle van het recept kunt u de medicijnen ophalen of bezorgen wij de medicijnen. Recepten per fax of gescande recepten per e-mail zijn geen officiële recepten. Het origineel moet altijd worden gebracht of opgestuurd. Wanneer u een recept scant en mailt of faxt scheelt dit wel in de doorlooptijd, omdat wij de bestelling alvast kunnen voorbereiden. Veel lokale artsen faxen recepten en sturen het origineel (later) op.

Onbekende patiënten

Aangezien onze apotheek de medicatieveiligheid moet bewaken zullen onbekende patiënten:
– gevraagd worden om aanvullende informatie óf
– zullen worden doorverwezen naar een apotheek bij hen in de buurt.

Risico vervalste recepten

Recepten van onbekende zorgverleners en/of recepten die online worden aangeboden kunnen makkelijker vervalst worden en vormen een risico voor de medicatieveiligheid. Indien een recept wordt aangeboden van een onbekende zorgverlener, zorgt de apotheek voor verificatie van de handtekening van de arts. Zonodig neemt de apotheek contact op met de zorgverlener.

Spoedeisende recepten

Voor medicijnen waarover u direct moet beschikken, kunt u het beste onze apotheek bezoeken. Buiten onze openingstijden is in het dienstrooster aangegeven bij welke dienstdoende apotheek u terecht kunt bij u in de buurt.

Buitenlandse recepten

Deze apotheek handelt geen buitenlandse recepten af via de website. Als u zich in Nederland bevindt, dan raden wij u aan om eerst naar een Nederlandse arts te gaan en dan bij ons langs te komen.

Recepten volgens de richtlijn van de KNMG

Recepten voortgekomen uit een online arts-patiënt consult worden door de apotheek alleen in behandeling genomen als de arts werkt volgens de richtlijn ‘Online arts-patiënt contact’ van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Geneeskunst (KNMG).

Herhaalservice

Apotheek Smilde biedt u de mogelijkheid om chronische medicatie voor u aan te vragen bij uw huisarts zodat het op tijd klaargemaakt wordt. Wilt u gebruik maken van deze herhaalservice, neemt u dan contact met ons op.

Kosten en betalingswijze

Kosten online zorg- en dienstverlening

Onze apotheek brengt geen extra kosten in rekening voor online zorg- en dienstverlening.

Betalingswijze

De betalingswijze wijkt niet af van de reguliere apotheeksituatie.

Algemene apotheek verkoop- en betalingsvoorwaarden Apotheek Smilde

Deze staan vermeld in: algemene-verkoop-en-betalingsvoorwaarden-apotheek (folder)

Levering en bezorging van geneesmiddelen

De medicijnen kunnen worden opgehaald door de patiënt of een vertegenwoordiger of dezelfde dag worden thuisbezorgd.

Als u gebruik wilt maken van onze bezorgservice, dan kunt u contact opnemen met onze apotheek. Onze apotheek voldoet aan alle eisen die aan het bezorgen van geneesmiddelen worden gesteld.

Spoedeisende medicijnen kunnen direct worden afgehaald bij onze apotheek of bij de dienstdoende apotheek (zie dienstrooster).

Beveiliging van uw gegevens

Wij verwerken gegevens betreffende de medicijnen of hulpmiddelen van onze patiënten. Vanwege de gevoeligheid van deze gegevens hebben wij privacy hoog in het vaandel staan. In onze privacyverklaring kunt u lezen welke persoonsgegevens wij verwerken en waarvoor. Tevens staat in de privacyverklaring opgenomen welke rechten u hebt. Mocht u vragen hebben of uw rechten willen uitoefenen dan kunt u contact opnemen met B.P. Swets via het telefoonnummer van apotheek Smilde: 0592-414045 of via de mail: info@apotheeksmilde.nl.

Beveiliging patiëntgegevens

Elektronische uitwisseling van patiëntgegevens geschiedt via een beveiligde internetverbinding die voldoet aan NEN 7510.

Norm en richtlijn

Onze apotheek werkt volgens de Nederlandse Apotheek Norm (NAN).
Binnen de NAN is voor online dienstverlening een speciale richtlijn ontwikkeld: ‘Online farmaceutische zorg- en dienstverlening’ die extra normen stelt aan het online werken voor apotheken. Deze website voldoet aan deze richtlijn.

Op de KNMP-site www.knmp.nl kunt u de NAN en de richtlijn bekijken.

Complimenten en klachten

Uw mening is belangrijk voor onze apotheek! Wij voeren doorlopend tevredenheidsonderzoeken uit onder onze patiënten. Op apotheek.qualiview.nl kunt u de laatste ervaringen, reviews en beoordelingen vinden van patiënten van apotheek Smilde en andere apotheken.  Uit meer dan 300 beoordelingen medio 2018 heeft apotheek Smilde een gemiddelde score van 8,2 uit 10 gehaald op klanttevredenheid. Dit is een hogere score dan het landelijk gemiddelde onder apotheken. Iedere dag doen we als apotheekteam ons best om een ieder zo goed mogelijke zorg te kunnen bieden.

Tip, klacht of compliment?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet geheel tevreden bent. Heeft u een tip of een klacht neemt u dan gerust contact op met ons. Op deze manier kunnen we samen kijken hoe we een en ander beter kunnen oppakken en oplossen. Hiervoor kunt u langs komen in de apotheek voor een persoonlijk gesprek, telefonisch contact opnemen met apotheek Smilde op telefoonnummer 0592-414045 of een mail sturen naar info@apotheeksmilde.nl. Als u een compliment uit wilt delen dan horen wij dat als apotheekteam natuurlijk ook graag.

Klachtenregeling

Mocht het onverhoopt toch zijn dat u een klacht heeft en we er samen niet uitkomen dan is er een klachtenregeling waarbij uw klacht kan worden behandeld door een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Apotheek Smilde is hiervoor aangesloten bij de KNMP klachten- en geschillenregeling. Deze regeling is onafhankelijk en voldoet aan de eisen die de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) stelt. De regeling bestaat uit klachtenbemiddeling en een geschillencommissie. Als u het gevoel heeft dat u er met ons onverhoopt niet uit komt, dan kun u voor klachtenbemiddeling en/of de geschillencommissie contact opnemen met onderstaande adressen/gegevens:

Klachtenfunctionaris en bemiddeling

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

Geschillencommissie Openbare Apotheken

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

info@skge.nl

www.skge.nl

Aansprakelijkheid

Hoewel bij het opstellen van de teksten op deze website uiterste zorgvuldigheid is betracht, is de apotheker en de KNMP niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou kunnen voortvloeien uit enige onjuistheid in deze teksten.